Jak pozycjonować sklep internetowy?
Kampania reklamowa w postaci pozycjonowanie sklepu internetowego to naprawdę świetny i bardzo skuteczny sposób na to, aby zwiększyć w takim sklepie sprzedaż. Tak naprawdę taki sklep, który nie jest w żaden sposób reklamowany, może mieć miesiąc w miesiąc bardzo niskie statystyki sprzedaży i niewielki ruch unikalnych użytkowników. Pozycjonowanie jest jedną z takich form reklamy, które pomagają wyjść wielu sklepom z cienia- wyjść naprzeciwko użytkowników, którzy szukają dokładnie takich produktów, jakie są w danym sklepie sprzedawane. Efektywność prowadzonych działań w takim przypadku można mierzyć w bardzo prosty sposób chociażby miesięczną ilością zamówień, gdyż użytkownik od razu po tym, jak dany sklep znajdzie i wybierze produkty- może dokonać zakupu. W jaki sposób pozycjonować sklep, jaką strategię obrać i czy robić to na własną rękę?
Zacznijmy od optymalizacji
Aby w ogóle móc sklep reklamować, trzeba najpierw go stworzyć, a następnie w odpowiedni sposób go dostosować do wytycznych wyszukiwarki. To pozwala znacząco ułatwić sobie późniejsze jego pozycjonowanie. Oprócz wszystkich kwestii technicznych, jakie wiążą się z optymalizacją, bardzo ważne jest też, aby zapełnić stronę sklepu odpowiednimi, unikalnymi treściami, które z jednej strony będą miały pozytywny wpływ na pozycjonowanie, a z drugiej strony będą pełniły ważną funkcję marketingową. Optymalizacja i przygotowanie tekstów może być czasochłonne, zwłaszcza jeśli oferta produktowa sklepu jest bardzo rozległa.
Czas na pozycjonowanie
Pamiętajmy, aby podczas pozycjonowania zdobywać linki z naprawdę wartościowych stron. Kiedyś to algorytm page rank mógł powiedzieć nam coś więcej o tym, jak wartościowa jest strona- o ile nadal może on być dla stron definiowany o tyle już od 2019 roku przestał on być w użytku. Jednakże, miejsca do linkowania można sprawdzać pod kątem profilu linków przychodzących do takiej strony, a także chociażby tak prozaicznej rzeczy jak tego, czy daną stronę odwiedzają realni użytkownicy.
Jeśli chodzi o samą strategię pozycjonowania takiego sklepu, już na samym starcie powinniśmy się zastanowić, czy chcemy go reklamować na kilka ogólnych, bardzo popularnych i bardzo konkurencyjnych fraz, czy raczej bliższa i bardziej użyteczna będzie dla nas strategia reklamowania go na tak zwany długi ogon. Długi ogon to nic innego jak dość obszerna lista fraz o większym poziomie szczegółowości, które analogicznie mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale też panuje na nie znacznie mniejsza konkurencja. Można więc reklamować się na frazę „buty damskie”, ale można też reklamować konkretną podstronę sklepu, gdzie sprzedawany jest bardzo konkretny model danego producenta i danego typu.
Pamiętajmy o tym, aby korzystać z systemów, jakie umożliwiają monitorowanie pozycji sklepu w wyszukiwarce. Dzięki temu można stale być na bieżąco z tym, jakie efekty dają prowadzone działania. Jeśli zdecydujemy się na usługę pozycjonowania w agencji seo, bardzo często będziemy mogli liczyć na dostęp do dedykowanego panelu klienta, w którym są zliczane pozycje. Narzędzie to pokazuje statystyki w sposób bezstronny, takie, jakie są one w rzeczywistości i stanowi doskonałe narzędzie diagnostyczne.
Więcej o pozycjonowaniu sklepu: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego