Page rank- czym jest i w jaki sposób go zwiększyć?

Chyba każdy, kto chociażby odrobinę jest zainteresowany tematyką pozycjonowania słyszał o czymś takim jak Page Rank. Najprościej rzecz ujmując to, jaki Page Rank posiada strona mówi o tym, jak bardzo jest wartościowa z punktu widzenia Google. Wartość Page Rank można sprawdzić używając różnego rodzaju narzędzi diagnostycznych, wśród których za pewne uda się nam znaleźć także kilka opcji darmowych. Jednakże, jak duże może być nasze zaskoczenie i rozczarowanie, kiedy wydaje się nam, że nasza strona radzi sobie świetnie i jest bardzo przydatna dla użytkowników, a dane narzędzie pokaże, że posiada Page Rank równy 0. Wówczas nie należy się załamywać, a raczej spróbować dowiedzieć się, jak zwiększyć Page Rank, co może też skutkować poprawą pozycji strony na dane słowa kluczowe.

Poprawę można uzyskać poprzez pozyskiwanie wartościowych linków

Niestety- albo i nie, w zależności od stosowanych przez nas zabiegów- oszacowanie wartości Page Rank odbywa się także poprzez analizę profilu linków przychodzących strony. Duży wpływ na tę wartość ma więc Page Rank stron, które do nas linkują. Jeśli więc zdecydowana większość stron to portale niskiej jakości, spamerskie katalogi, słabej jakości zaplecza i strony o wartości PR równej 0- raczej nie mamy co liczyć na to, że nagle nasz Page Rank będzie bardzo wysoki. Jednakże, jak łatwo można wywnioskować z opisu jego działania, wartość PR można spróbować zwiększyć poprzez pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących ze stron, które posiadają wysoki PR. Mogą to być wysokiej jakości katalogi- najczęściej płatne- strony branżowe, fora tematyczne, linki z mediów społecznościowych- z miejsc, które faktycznie są wartościowe.

Kiedy jakość zdecydowanie przebija ilość

I w końcu warto też uświadomić sobie, że w przypadku pozycjonowania strony coraz częściej bardziej liczy się jakość w stosunku do ilości. Zdarza się, że kilka linków wysokiej jakości daje stronie więcej niż kilkaset linków ze stron uznawanych za spam lub też strony bez żadnego ruchu realnych użytkowników. Pojawia się więc pytanie, czy opłaca się marnować swój czas i swoją energię na strony, które nie niosą żadnej wartości. Dodatkowo, zawsze warto mieć świadomość, że regularne generowanie linków niskiej jakości, które prowadzą do danej strony grozi nałożeniem na niej filtru. To kolejny aspekt związany z opłacalnością takich działań, który warto wziąć pod uwagę.

Jak najbardziej naturalny sposób reklamowania strony

Dlatego też warto przyjąć strategie, gdzie faktycznie pozycjonując chcemy po prostu stronę rozreklamować wśród użytkowników. Naturalne jest więc wybieranie najpopularniejszych portali o dużym zasięgu i wykupywanie tam możliwości promocji. Warto też unikać schematów, które powodują, że sami zwracamy na siebie uwagę. Pamiętajmy też o tym, że jakościowe działania SEO mogą przynieść nam też inne korzyści- samo pozostawianie linków w wartościowych miejscach może sprawić, że trafią na nie realni użytkownicy zainteresowani daną tematyką.

Dodaj komentarz