Pozycjonowanie stron, czyli opłacalna inwestycja

W chwili obecnej większość funkcjonujących firm, którym zależy na pozyskiwaniu dużej liczby klientów, posiada swoje strony internetowe. Dzięki obecności w internecie można dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Warto jednak wiedzieć o tym, iż samo przygotowanie strony www nie daje wystarczających rezultatów. Każdy, kto chce osiągnąć wysoką pozycję na rynku przy użyciu internetu, musi zainwestować w pozycjonowanie strony www. W niniejszym artykule tłumaczymy, jakie są podstawowe atuty tego narzędzia.

Pozycjonowanie stron – co to takiego? 

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach w dzisiejszych czasach jest absolutnym priorytetem dla wszystkich właścicieli stron internetowych. Dbałość o pozycjonowanie daje nam gwarancję, iż nasza strona internetowa będzie pojawiała się wysoko na liście wyników wyszukiwania w Google. Osoby poszukujące konkretnych słów kluczowych z reguły zwracają uwagę na kilka pierwszych wyników. Jeśli wśród nich będzie nasza strona, to istnieje ogromna szansa na to, że ci internauci skorzystają z oferty prowadzonej przez nas firmy. Z tego względu dbałość o to, aby strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest niezbędna do tego, by osiągnąć rynkowy sukces oraz nieustannie powiększać swoje dochody. 

SEO poprawia jakość strony zgodnie ze standardami określonymi przez giganta Google. Dokładne zasady działania algorytmu Google są jednak tajemnicą. Mimo tego, doświadczeni specjaliści bardzo dobrze potrafią określić podstawowe parametry, jakie powinna posiadać strona, aby mogła wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Czynniki decydujące o pozycji strony w wyszukiwarce dzieli się na dwie kategorie: czynniki SEO, które znajdują się na danej stronie oraz czynniki zewnętrzne

Czynniki SEO – co wchodzi w ich skład? 

Czynniki SEO to wszystkie elementy witryny, na które mamy bezpośredni wpływ.  Mowa tutaj na przykład o strukturze witryny, architekturze informacji, szybkości działania oraz jej zawartość, czyli posty, zdjęcia itd. Pierwszą kwestią, o której należy pomyśleć, jest to, czego szukają nasi potencjalni klienci w internecie. Najlepiej, by oferta firmy była podzielona na kilka podstron. Każda z nich powinna zawierać najistotniejsze słowa kluczowe z tego zakresu. 

Należy mieć na uwadze fakt, by na stronę kierować wyłącznie te osoby, które naprawdę mogą być zainteresowane naszą ofertą. Gdy będziemy skupiali się na wejściach z fraz ogólnych, to przyniesie nam to bardzo mało korzyści. Dlatego też tak istotne jest, aby wiedzieć, jakich słów kluczowych używają osoby potencjalnie zainteresowane świadczonymi przez nas usługami. 

Zewnętrzne czynniki SEO – linki przede wszystkim 

Zewnętrzne czynniki SEO to kolejna grupa narzędzi, dzięki którym pozycja naszej strony internetowej może znacząco wzrosnąć. Najważniejszym czynnikiem tego typu są linki zamieszczane na innych stronach, które prowadzą do naszej witryny. Należy jednak pamiętać o tym, iż nie ilość, a jakość jest najważniejsza. Jeśli do naszej strony będą prowadziły wyłącznie słabe linki, to może nam to bardziej zaszkodzić. 

Jeżeli nie wiesz jak samemu poradzić sobie z pozycjonowaniem warto skonsultować się z epskertem. Specjalista SEO na pewno będzie potrafił pomóc!

Dodaj komentarz